7 zastosowań podpisu elektronicznego
Technologia jest dziedziną, która rozwija się bardzo szybko, jednak niekontrolowana może nieść ze sobą pewne zagrożenie. Być może z tego też względu prawo stara się być na bieżąco z wszelkimi nowościami technologicznymi i wdrażać nowe rozwiązania z branży LegalTech. Jednym z nich jest aplikacja Umownik. Co warto o niej wiedzieć? Poniżej przedstawiamy 7 zastosowań formy dokumentowej, jednocześnie zachęcając do testowania i korzystania z dostępnych w usłudze SaaS narzędzi!
Spis treści
3 rozwiązania, które zmieniają przedsiębiorstwa
Zanim omówimy zalety korzystania z aplikacji Umownik, przybliżamy pojęcia, bez których trudno sobie wyobrazić współczesne oblicze branży prawniczej.
- LegalTech (ang. Legal Technology) – ogół wdrożeń technologicznych, które ułatwiają świadczenie usług prawnych, jednocześnie poprawiając ich jakość. Innowacyjne rozwiązania są dedykowane zarówno osobom zawodowo związanym z branżą prawną, jak i ich klientom, a jedną z wyróżniających je cech jest częściowa automatyzacja. Rozwiązania LegalTech umożliwiają zwiększenie efektywności pracy działów prawnych, a także są proste do opanowania.
- Paperless – cyfryzacja projektów opierająca się na wykorzystywaniu nowoczesnych systemów komputerowych. Wprowadzenie elektronicznej formy dokumentów niesie ze sobą szereg atutów, takich jak zwiększenie świadomości ekologicznej, zmniejszenie bieżących wydatków przedsiębiorstwa, bezpieczeństwo danych, usprawnienie procesu sprzedaży, szerokie możliwości personalizacji względem potrzeb klienta, a także proste podpisywanie, dystrybucja i archiwizacja plików.
- SaaS (ang. Service as a Software) – usługa programowa realizowana w modelu płatności opierającym się na bieżącym zapotrzebowaniu i rzeczywistym wykorzystaniu zasobów przez użytkownika. Rozliczenie jest dokonywane w zamian za możliwość korzystania z rozwiązania, a łączność realizowana z poziomu przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej. Pełna infrastruktura znajduje się u dostawcy usługi, często w chmurze obliczeniowej.
Umownik – usługa SaaS, dzięki której życia staje się prostsze
Opracowana przez poznański start-up LawBiz Technology sp. z o.o. aplikacja Umownik działa w modelu chmury obliczeniowej SaaS. Autorzy rozwiązania oddają do dyspozycji użytkowników narzędzie, które umożliwia wygodne zawieranie umów. Mówiąc krótko, Umownik sprowadza formalności do minimum, dzięki czemu oszczędzamy czas i pieniądze.
Zastosowania podpisu elektronicznego, które warto znać
Oto siedem przykładowych wdrożeń aplikacji Umownik:
- Podpisywanie umów cywilno-prawnych jako osoba fizyczna, działalność gospodarcza lub reprezentant spółki, w tym m.in.:
- Umowa o dzieło – zarówno pracownicy, jak i pracodawcy dążą do uproszczenia działań w obrębie zawierania umów. Za pomocą aplikacji Umownik można przygotować i podpisać kontrakt z zatrudnianym personelem, maksymalnie upraszczając istniejące procedury. Dzięki temu wszelkie działania zespołu kadr mogą zostać przyspieszone, jednocześnie się przekładając na optymalizację bieżących wydatków.
- Oświadczenie sprawcy kolizji – w 2018 r. w Polsce odnotowano niemal 450 tys. kolizji drogowych. Każda osoba, która była świadkiem takiego zdarzenia lub w nim uczestniczyła doskonale wie, z jak dużym stresem i skomplikowanymi formalnościami się ono wiąże. Dzięki szybkiemu i wygodnemu dostępowi do aplikacji można skorzystać z gotowego szablonu umowy, uzupełnić go o wymagane dane, a następnie podpisać dokument online. Z Umownikiem można spokojnie ruszać nawet w najdalszą podróż!
- Umowa pożyczki – jak wskazuje przeprowadzone na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej badanie, ponad 75 proc. Polaków w wieku 18-64 lat ma kredyt lub pożyczkę. Dostępny w aplikacji Umownik intuicyjny kreator umożliwia szybkie sporządzenie umowy pożyczki, dając możliwość wprowadzenia wartości odsetek powyżej 1%. Zawieranie tego rodzaju umów jest proste i szybkie.
- Umowa NDA – żyjemy w czasach, gdy współpraca na warunkach B2B staje się coraz bardziej powszechna, a wiele firm decyduje się na zatrudnianie freelancerów do działań projektowych. W celu zabezpieczenia interesów przedsiębiorstwa naturalnym krokiem jest podpisywanie umów o zachowaniu poufności. Aplikacja Umownik zapewnia bezpieczne zawieranie tego typu kontraktów, chroniąc interesy obu stron, dzięki czemu można się bardziej skupić na aktywnym rozwijaniu biznesu.
- Umowa najmu – inwestycja w nieruchomości cieszy się dużym zainteresowaniem. Część właścicieli mieszkań decyduje się na wynajem krótkoterminowy, podczas gdy inni skupiają się na znalezieniu najemców na dłuższy okres. Czy wiesz, że w 2018 r. średnia cena za metr kwadratowy mieszkania pod wynajem wyniosła 55 zł? To pokazuje, jak dynamicznie rozwija się rynek najmu nieruchomości. Dzięki Umownikowi wynajmujący mogą dostosować umowę do swoich potrzeb, mając pewność, że jest ona zgodna z obowiązującymi zapisami prawa.
To tylko część rodzajów umów dostępnych w aplikacji. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, odwiedź stronę główną Umownika.
2. Negocjacja warunków umów – zawieranie umów może się wiązać ze zmianą proponowanych warunków, a to z kolei przekłada się na wydłużenie samego procesu. Umownik daje możliwość szybkiego nanoszenia korekt online w treści umowy, dzięki czemu dokument nie musi być fizycznie w obiegu. Koniec ze staniem w długich kolejkach na poczcie i kosztowną wysyłką dokumentów – negocjowanie warunków umów staje się proste i szybkie.
3. Archiwizacja akt pracowniczych w trybie online – od 1 stycznia 2019 r. pracodawca może przechowywać akta pracownicze w formie elektronicznej. Archiwizacja dotyczy umów zlecenie, umów o dzieło, umów o pracę, regulaminów premiowania i innych tego rodzaju dokumentów. E-akta to dobry sposób na ułatwienie prowadzenia akt osobowych pracowników.
4. Sporządzenie oświadczenia woli – oświadczenie woli to komunikowanie swojej decyzji z zamiarem wywołania określonych skutków prawnych. Aplikacja Umownik pozwala na stworzenie w szybki sposób jednostronnego oświadczenia woli, a następnie zatwierdzenie gotowego dokumentu z poziomu komputera lub urządzenia mobilnego (systemy iOS i Android).
5. Wypowiedzenie umowy za pomocą aneksu – proces wypowiedzenia umowy nie jest przyjemny dla żadnej z zaangażowanych stron, a także wiąże się z pracą działu kadr. W celu usprawnienia wyżej opisanego działania, aplikacja udostępnia funkcję dodania aneksu do istniejącej umowy. Dzięki temu rozwiązaniu proces zakończenia współpracy przebiega sprawnie i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy.
6. Zatwierdzenie protokołu do umowy – w trakcie współpracy pojawił się temat przekazania protokołu odbioru towaru lub protokołu zdawczo-odbiorczego do umowy o dzieło? Umownik jest przygotowany również na taką ewentualność – cały proces przebiega szybko, a personalizacja dokumentu i jego zatwierdzenie nie nastręczają użytkownikom żadnych trudności.
7. Stworzenie faktury i rachunku do umowy cywilnoprawnej – do zawartych za pomocą Umownika umów cywilnoprawnych można dodać fakturę lub rachunek. Umożliwia to szybkie zatwierdzenie dokumentu i jego archiwizację z pominięciem tradycyjnych form zawierania tego rodzaju zobowiązań. O tym, dlaczego taka forma jest bezpieczniejsza i wygodniejsza w obsłudze od tradycyjnej faktury można przeczytać tutaj.
Umownik – rewolucja w obiegu dokumentów na wyciągnięcie ręki
Opisane powyżej zastosowania formy dokumentowej mogą znacznie ułatwić życie i pomóc w rozwoju biznesu. Jeżeli interesuje Cię wdrożenie któregokolwiek z rozwiązań w swoim przedsiębiorstwie, skorzystaj z aplikacji Umownik lub skontaktuj się z nami – nasz zespół chętnie odpowie na każde pytanie!
Źródła:
http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html
https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/jak-polacy-sie-zadluzaja-raport-2019/0skfdwj
https://forsal.pl/artykuly/1355195,oplacalnosc-inwestycji-w-wynajem-lokalu-spada-powod-rosnace-ceny-mieszkan.html