Jak podpis elektroniczny może rozwinąć Twoją współpracę z zagranicą?
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą wiesz dobrze ile czasu mogą zająć negocjacje nad kontraktem, który chcesz podpisać w Polsce. Wielogodzinne pisanie umowy, wysłanie jej pocztą do kontrahenta, zmiany w dokumencie, kolejna wysyłka pocztą … i w taki sposób mijają dni na samej tylko negocjacji umowy.
Natomiast jeżeli legalną umowę chciałbyś podpisać z firmą zagraniczną to oprócz długiego czasu poświęconego na negocjacje musisz również wziąć pod uwagę fakt, że musisz zachować odpowiednią formę podpisu pod rygorem nieważności. Czy to oznacza w praktyce, że najlepiej abyś dokumenty podpisał na miejscu a więc tracił czas i pieniądze na spotkania biznesowe?
Zdecydowanie nie! Z pomocą mogą przyjść narzędzia branży Legal Tech takie jak Umownik.
Dzięki aplikacji możesz za pomocą podpisu elektronicznego podpisać online umowę bez konieczności składania tradycyjnego podpisu. Czym jest podpis elektroniczny i o jego bezpieczeństwie możesz przeczytać tutaj.
Co ważne, umowy zawarte za pomocą aplikacji Umownik dzięki zachowaniu formy podpisu elektronicznego są legalne i skuteczne prawnie we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej, a w niektórych przypadkach również poza jej granicami.
Wśród podstawowych aktów prawnych regulujących obecnie kwestie związane z podpisem elektronicznym należy wymienić:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE – w skrócie “eIDAS” oraz
- ustawę z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
To właśnie treść rozporządzenia eIDAS umożliwia wykorzystanie usług zaufania jako dowodu także w postępowaniach sądowych w Państwach Unii Europejskiej.
Dostępny w 4 wersjach językowych.
Twój zagraniczny kontrahent nie posługuje się językiem polskim? Żaden problem. W Umowniku dostępne są 3 dodatkowe wersje językowe by jeszcze bardziej ułatwić Ci zawieranie umów z kim tylko chcesz. Aktualnie dostępne języki w aplikacji to: polski, angielski, ukraiński oraz rosyjski.
Co trzeba zrobić by podpisać skutecznie umowę online?
W celu negocjacji warunków i zawarcia umowy musisz jedynie:
- Zarejestrować się na stronie www.umownik.pl/aplikacja/
- Wybrać szablon umowy i uzupełnić go lub skorzystać z opcji podpisania własnego dokumentu PDF
- Wysłać umowę do kontrahenta (nie musi on zakładać konta!)
- Twój kontrahent będzie mógł wówczas rozpocząć negocjacje lub zatwierdzić umowę.
Co zyskujesz?
Dzięki nowej technologii możesz zaoszczędzić czas i pieniądze. Zaś te możesz spożytkować na dalszy rozwój Twojej firmy.
Dodatkowo Twoje przedsiębiorstwo przyczyni się do poprawy środowiska naturalnego dzięki zmniejszonemu zużyciu papieru. Jeżeli jesteś ciekaw ile drzew możesz “uratować” skorzystaj z naszego kalkulatora.